La Xarxa Groga de l’Hospitalet, ens convida a l’acte sobre
l’EFEC i les seves alternatives pedagògiques el divendres
4 de maig a partir de les 17:30 a l’Auditori Barradas.
Amb les seves pròpies paraules, ens expliquen com va sorgir la idea: "Fa uns mesos membres de la Marea Pensionista van acudir a l’assemblea de la Xarxa Groga per explicar-nos que era poc ètic que persones alienes als centres escolars i vinculades al món bancari -un sector que, entre d’altres coses, havia enganyat tants pensionistes amb les preferents i, a més, havia hagut de ser rescatat amb els diners de tothom- ara estaven ensenyant als seus néts i nétes dins de les aules com demanar un crèdit, contractar una hipoteca o sol.licitar d’altres productes financers.
S’estaven referint a l’EFEC. I ens van demanar que féssim algun acte per
donar a conèixer el tema i parlar-ne. Què és l’EFEC? L’Educació
Financera a les Escoles de Catalunya és un conveni de col.laboració
signat el 2013 entre el Departament d’Ensenyament i l’Institut d’Estudis
Financers (on hi ha, per exemple, el BBVA, CaixaBanc, Banc Sabadell,
Santander o Caixa d’enginyers) per fer arribar de forma gratuïta
l’educació financera a tots els centres educatius. I compta amb una
borsa de voluntaris -treballadors o extreballadors de bancs entre
d’altres- que ofereixen un curs de cinc sessions d’una hora, que
s’acostumen a encabir en l’horari de Socials, Matemàtiques, Economia o
Tutoria de 4rt d’ESO, amb el propòsit -la justificació sembla noble- que
l’alumnat sàpiga gestionar pressupostos personals, planificar-se
financerament, endeutar-se amb seny amb productes de crèdit... El
Departament informa als centres escolars sobre el curs i les direccions
l’accepten o no".
Amb l'acte, "Aportarem informació sobre l’EFEC i les alternatives pedagògiques i socials a aquest programa a través d’una mostra de materials de diverses associacions, una representació teatral a càrrec de la companyia Forn de Teatre Pa’tothom, diverses intervencions breus a càrrec de la PLEEC (Plataforma per una Educació en Economia Crítica), la AEEE (Associació d’Ensenyants d’Economia i Empresa de Catalunya) i la Col·lectiva (Ateneu Cooperatiu de l’Hospitalet), i, finalment, un debat on tothom que hi assisteixi podrà aportar-hi la seva opinió. A més, s’hi podran fer aportacions voluntàries destinades a l’Associació Cultura Tretze, entitat que treballa a L’Hospitalet de Llobregat en projectes d’acollida i integració d’infants i joves nouvinguts en risc d’exclusió social.
L'objectiu és que al finalitzar l'acte, els i les assistents (mares, pares, estudiants, professorat, ciutadania) tinguin ja la informació i els arguments necessaris perquè després, des dels respectius àmbits d’actuació, demanin a les diferents autoritats i instàncies educatives que abandonin el programa EFEC i dissenyin una educació en economia que aparegui adequadament en el currículum escolar oficial, inclogui també visions crítiques amb el model econòmic actual i no sigui impartida per persones externes als centres o vinculades als poders financers, sinó per docents centrats en el desenvolupament de la maduresa crítica de l’alumnat i, per tant, en la millora social."
Amb l'acte, "Aportarem informació sobre l’EFEC i les alternatives pedagògiques i socials a aquest programa a través d’una mostra de materials de diverses associacions, una representació teatral a càrrec de la companyia Forn de Teatre Pa’tothom, diverses intervencions breus a càrrec de la PLEEC (Plataforma per una Educació en Economia Crítica), la AEEE (Associació d’Ensenyants d’Economia i Empresa de Catalunya) i la Col·lectiva (Ateneu Cooperatiu de l’Hospitalet), i, finalment, un debat on tothom que hi assisteixi podrà aportar-hi la seva opinió. A més, s’hi podran fer aportacions voluntàries destinades a l’Associació Cultura Tretze, entitat que treballa a L’Hospitalet de Llobregat en projectes d’acollida i integració d’infants i joves nouvinguts en risc d’exclusió social.
L'objectiu és que al finalitzar l'acte, els i les assistents (mares, pares, estudiants, professorat, ciutadania) tinguin ja la informació i els arguments necessaris perquè després, des dels respectius àmbits d’actuació, demanin a les diferents autoritats i instàncies educatives que abandonin el programa EFEC i dissenyin una educació en economia que aparegui adequadament en el currículum escolar oficial, inclogui també visions crítiques amb el model econòmic actual i no sigui impartida per persones externes als centres o vinculades als poders financers, sinó per docents centrats en el desenvolupament de la maduresa crítica de l’alumnat i, per tant, en la millora social."
Ens sumem a l'objectiu! Salut i barris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada